Rabu, 16 Disember 2015

Hari ini 16 Disember 2015

Hari ini 16 Disember 2015. Genaplah usiaku 51 tahun 1 bulan. Junjungan besar Nabi Muhamad saw wafat pada usia 63 tahun. Sekiranya aku diberi peluang berusia seperti  Nabi Muhamad saw maknanya berbaki 11 tahun 11 bulan lagi usiaku di bumi ini. Itu kalau berusia 63 tahun. Kalau tidak jejak 63 tahun bermakna semakin kuranglah baki usiaku.

Kepada rakan-rakan / sahabat handai / bekas anak-anak murid yang menititipkan ucapan berserta iringan doa samada melalui fb, sms dan whatsapp diucapkan jutaan terima kasih. Walaubagaimanapun jutaan kemaafan juga kerana belum berkesempatan membalas semuanya.

Semoga nikmat kesihatan yang dikecapi selama ini bukanlah ujian yang melalaikan hingga lupa mensyukuri nikmat yang kau berikan dan leka dari mentaati perintah serta laranganNya. Kuasa, kesenangan, kemewahan dan kesihatan yang baik boleh membuat seseorang itu tidak sedar bahawa dirinya sedang diuji. Berbanding denganb ujian dalam bentuk musibah, penyakit, kepayahan, kesempitan akan membuat seseorang itu bersabar dan berusaha menghampiri penciptanya. 

Ya Allah ampunilah dosa-dosa kami, ampunilah dosa kedua ibubapa kami dan dosa guru-guru kami. Jauhkan dan hindarkan daripada sifat-sifat keji yang tidak kau redhai  Berikanlah taufik dan hidayah serta ditetapkan iman hingga nafas yang terakhir kami.



Tiada ulasan: